måndag 19 november 2012

Going to a game

Igår kväll gick jag på min första (men troligen inte sista) match med familjen Ward. Här är det populärt att gå och titta på sport som basketboll, ishockey och såklart baseball. Vi såg Portland Blazers, ett välkänd basketbollag.
Kyle är hemma från Florida och lite jetlaggad. Han följde motvilligt med till matchen fast ville hellre snooza i soffan framför en skräckfilm. Jag kände likadant men är glad att jag gick, vilken stämning! Högljutt, fullt med folk och underhållning mellan halvlek. Fick se äkta amerikanska cheerleaders. Candice (min bästa väninna i skolan) var professionell dansare för Blazers. Kul jobb! Jag har hört att amerikaner har ett ganska kort "attention span" vilket betyder att de snabbt blir uttråkade och gillar när mycket händer på en gång och det är nog sant. Att gå och se en match är inte bara att heja på sitt lag, men också skrika hejarramsor, försöka komma med på den stora skärmen i taket, titta på maskotar som dansar, fånga t-shirts som kastas ut, fånga kuponger som singlade ner från en stor uppblåsbar Ford-bil som svävade runt i taket på arenan... Wow.
Innan matchen började klev en liten gullig rödhårig tjej ut och sjöng nationalsången medan alla i publiken stod upp. Modigt!

 

Blazers vann med 96 poäng mot Chicago Bulls 91. Vilket betyder en gratis "stack of pancakes" (tack sponsorer!). En intressant upplevelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar