onsdag 28 november 2012

College reklam

Idag är det onsdag och jag pluggar hemifrån. Ibland har jag TVn på i bakgrunden med nyheter. Något som alltid visas i reklampausen är inslag om college. Förra året kontaktade jag ett college (Everest) innan jag hittade East West och det får jag fortfarande äta upp... Everest college reklam flera dagar i veckan. Har ringt och sagt åt de att sluta skicka reklam men det kommer fortfarande.

Reklaminslagen visas dagtid då de flesta arbetslösa unga vuxna är hemma. Ett återkommande tema är elever som pratar om hur de tröttnade på sitt "minimum wage job" (minimilöns-jobb) och ville skaffa sig ett riktigt yrke. Jag tror många Sverige unga vuxna känner likadant men inte vet hur de ska komma igång.

Här är två olika TV-reklamer:


Charter College - Criminal justice 

Heald College - Choices 

Denna är för East West College men finns bara på Youtube:

 East West College





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar