lördag 28 juli 2012

Några fler

Bussen jag tar till Fisher's Landing Transit Center där jag byter till en Expressbuss över till Portland.

 En lite suddig bild från bron över till Portland. Mount Hood syns i horisonten, mycket bättre än på denna bild. Ön heter Government Island och är något av ett "no mans land" då den ligger precis vid Washington/Oregon gränsen och inte tillhör någon av staterna. Den stora floden är Columbia River.


Expressbussen stannar vid Parkrose/Sumner Transit Center i Portland där jag tar Röda linjen-tåget in mot själva stan.

Ibland är det reklam på tåget, denna gång för ett zoo :)
Här på NE 7th Ave hoppar jag av och promenerar ett kvarter till skolan.

Så tar jag mig till skolan. Washington & Oregon är kända för att ha den bästa kollektivtrafiken i landet. Bra mycket bättre och proffsigare än SL, kan tilläggas.

Tyvärr har buss 35 slutat gå när jag kommer tillbaka till Vancouver så då är det bara att promenera/cykla hem 40 minuter. Bra träning dock :)

Promenad hem längst Mill Plain Boulevard

En bonusbild: En av våra grannar, ett gammalt par, har sin flagga på halvstång. Det är en (olaglig) protestgest och de säger att de vägrar hissa flaggan förrän presidenten byts ut. Republikaner... Suck!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar