tisdag 24 juli 2012

Renaissance Faire

Förra helgen tog jag och Kristina tog en liten roadtrip till Silverton, en gullig stad lite på vischan. Där arrangerades det en medeltidsmässa med olika tält, dans, tornerspel och andra uppträdanden. Det var skönt att koppla av från skolarbete men kände mig lite skyldig. När varje dag i veckan består av plugg blir man lite skadad. Men man uppskattar ledighet så mycket mer. Visst är vi snygga i våra dräkter? Kjolarna är egensydda :)

 Canterbury Renaissance Faire


Förutom mässan har vi firat Kyle's föräldrars 60 år födelsedag + bröllops årsdag. Det blev ett rejält surprise party på ett mysigt stort stughotell de tydligen brukar besöka. Äntligen fick jag träffa Kyle's släkt och insåg att den är lika stor som vår. Alla var trevliga och det blev mycket  dans, dricka och firande. Kyle fick användning för sin college degree i videoproduktion och hade skapat en DVD med familjefoton och passande musik till. Folk blev rörda till tårar, även under talen som hölls. Kändes lite väl amerikanskt ;) men jag reagerade nästan likadant själv. Folk är så mycket mer livfulla här än i Sverige. Undrar när man vänjer sig egentligen.

 Familjen Ward
 
Idag fick jag tillbaka mitt första Swedish Massage prov - betyg A (34/35 rätt), en stor lättnad och glädje då sådana stora skriftliga prov utgör en stor del av slutbetyget. Samma resultat på det tillhörande praktiska. So far so good! På dagens lektion fick vi också lära oss några nya 'strokes'. De skall övas på Kyle imorron. En del i rutinen är att också att föra protokoll över våra kunder, de fyller i en 'Wellness form' och vi terapeuter utgår från den när vi arbetar och lägger till egen information efteråt. Dokumentation är en viktig del, speciellt då man arbetar under en längre tid på samma kunder med specifika problemområden.

Precis utanför min skola håller ett filmteam till. De håller på att spela in avsnitt av en tv-serie som är poppis här, "Leverage". Björn du kanske vet vilken det är? Hoppas på att se någon kändis men har noll koll på vad som går på tv här. Det enda jag och Kyle kollar på är matlagningsdrama med Gordon Ramsay. En typisk måndagstradition för oss!

Idag tisdag får Oregon finbesök i form av President Obama. Jag är glad att jag pluggar hemma på tisdagar då han kommer hålla till vid the Convention Center som ligger jättenära min skola. Betyder timmar i trafiken, avspärrningar, galna demonstranter etc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar