tisdag 10 juli 2012

First week of school

Nu är första skolveckan avklarad och mitt huvud är fullproppat med information, en del kunde jag redan och det är jag glad för. Det är full fart framåt och imorrn är mitt första prov i Kinesiology. Det är ett praktiskt och ett skriftligt, så jag tragglar leder, rörelser och riktningar. Kyle fick agera demonstrationsobjekt. Han förhörde mig på alla ben och blev imponerad när jag kunde palpera (peta/känna) dem på honom. "You aced it!"
Det är roligt att reta honom att jag vet mer om någonting, han blir frustrerad då han är något av en know-it-all ;)

Mer än det är det skönt att ha hittat sitt rätta yrke, om man nu kan känna så innan man ens börjat jobba. Igår fick jag beröm av Mary, min  Swedish Massage lärare. Hon demonstrerade Gliding stroke- och Compression teknik på mig och sen fick jag utföra det på henne medans de andra i klassen jobbade på varandra. Nervöst! Hon sa att jag hade väldigt bra compression teknik och lät nästan lite förvånad. Kul!
Förra veckan kom det ett FedEx paket med lakan och nu är mitt fina blå massagebord redo att användas.

Det är värmerekord i USA just nu och det märks helt klart. Jag tycker om att sitta och plugga/surfa på verandan men efter en stund blir det nästan för varmt och då är det nice med air condition i huset. När jag berättade för Kyle att det är ovanligt i svenska villor blev han lite förvånad. But again, när amerikaner tänker på Sverige tänker de på snö och kyla.

Igår fyllde Kyle's syster Rebekah år och vi åkte alla in till Portland på en bluesfestival. Kön var helt galet lång så vi klängde vid staketet och tittade/lyssnade på Steve Miller och hans band från långt håll. Jag är inget fan av blues men det är alltid trevligt med en trip in till stan!



Nu ska jag gå och få håret klippt, det börjar se riktigt risigt ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar