onsdag 23 maj 2012

Första skolböckerna

Lite nyheter: Jag har fått alla mina papper och en intervju-tid på ambassaden nästa vecka. Äntligen! Är lite nervös då jag inte vet vilka frågor de kommer ställa, även om de inte har några vettiga skäl att neka mig ett visum. Det känns häftigt att få besöka en ambassad, det är inte alla som får.




Snart hade jag tänkt börja packa; det är ju en hel del som ska ner i Joey (min resväska som är så stor att den fått ett eget namn). Idag kom två av mina skolböcker jag behöver. Egentligen hade jag tänkt köpa de på första skoldagen men det känns skönt att ha några av de mest basic klarhandlade. Tänkte också börja läsa lite i dem på planet /överambitiös :)


Jag fick en otrolig going away-present av min kära Gudmor. Hon kommer att sponsa en del av utbildningen varje månad och det känns jätteskönt. När man är där och inte får jobba och har mycket att hålla i huvudet i skolan är det en lättnad att slippa oroa sig för ekonomin när räkningarna är betalda. Jag är otroligt tacksam att ha en familj som stöttar mig på så många sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar