onsdag 8 augusti 2012

Hemma från skolan

Vaknade imorse med ett otroligt illamående med matchande feber och huvudvärk (s0m jag dock haft i några dagar nu). Kände inte att jag kunde göra mitt massage-byte med Candice idag så jag smsade henne. Det känns surt att vara hemma från skolan och missa två lektioner, dock är det nog en nyttig känsla att komma ihåg om jag någon dag är i skolan och känner att jag bara vill hem. Jag får vara borta 3 gånger per klass, är jag borta mer måste jag göra ett "make-up assignment" då jag läser det jag missat på lektionen och gör en tillhörande läxa och lämnar in + betala en avgift. Om man bara missar någon enstaka lektion som jag gjort nu så räcker det med att läsa igenom det man missat utan att lämna in något. Just nu är det bara gemensamt plugg till midterminsproven, så det kan jag ändå göra hemifrån. Men jag känner mig ändå lite skyldig att vara hemma.




Kyle är saklig som vanligt och säger att det ändå kommer hända någon gång under året. Han traskar upp och ner för trappan med små neonrosa piller (mot huvudvärk...), vattenflaska, skolböcker, kall handduk etc.  <3 
I eftermiddag ska han träffa Kristina vid Lloyd Center, ett stort shoppingcenter nära min skola. De ska titta på smokings till hennes bröllop. Kyle suckar och stönar och har noll lust men ställer upp för hennes skull. Han är ju trots allt "man of honor" (istället för maid). Kristinas klänning är en underbar kreation av Vera Wang och nu har hon hittat smokings av samma designer. Jag vill följa med men kroppen måste få bestämma. Zzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar